Moved back to Germany!ドイツに戻る



I've moved back to Germany on 12th May. 
The reason is to go to a school. If you were a long-term follower of my blog, you might've know why I went back to Tokyo in 2014. 
The post is here.
In the beginning Jan and I had planed that I would stay in Tokyo for about 5 years max  to save up for school tuition, but being apart for 2 years had been long enough to be gone and I turned 27 which is reaching its limit of the flexibility for "doing whatever I want" (that's what I felt).
In fact, Jan had told me that we don't have to worry about the tuition even before I left Germany in 2014 and this kept me from deciding to leave for a little while. But I'd used up all my money for the language school (2014-2015) and I didn't like the situation that I had to be dependent on his money to stay there. I don't feel independent when I can't pay any more.
So I left, worked, saved up and back here again. As I wrote 2 posts back, I couldn't save up as much as I wanted/was going to but it's better than nothing.  
Now I've been preparing for the class that begins in the end of August.


512日にドイツに戻ってきました。
理由は大学に行くため。もしあなたが私のブログをずっと読んでくれている方なら2014年に私が東京に戻ってきた理由も知っているかも知れません。過去の記事はこちら

当初はじょんと、最大5年くらい都内で仕事しながら大学費を貯めようと話しをして来たのですが、もう丸2年も離れて私も27になったので戻ってきました。私が東京に戻る前からじょんには「君が戻らなくても学費の心配はいらない」と言われていたのでそのままドイツに残るか少し考えました。でも最初の一年間(2014-2015)に通った語学学校で私の貯金もほぼ遣い切ってしまい、金銭的にずっとじょんを頼り続けるのは自分のプライドが許さなかったので帰国を決意。私、自分の収入がゼロで旦那に面倒見続けてもらうのは独立出来ていないようで嫌なんですよね。
というわけで帰国、仕事、貯金をし今戻ってきたわけです。二つ前の記事に書きましたが何せ過酷極める労働環境だったので思うような貯金はできませんでしたが無いよりマシ。
8月下旬に始まるクラスに今備えているところです。

Obviously I've got a plenty of time until then. I made a membership at the gym that Jan uses on 14th May, 2 days after my come-back and continued going there for 2 weeks (27th) straight from then. 
On my way back home, on 27th, I started to feel some pain in my joints and back. 
I didn't miss my workout routine at home until I left Japan but it had been a while since I used treadmills and other gym equipments last time. 
It was such an overuse of muscle and joints. Too sudden, too often, too much volume in one gym session.
All the pains I've got are now almost gone. whew…. 
I was just mega-happy to be back in the gym and unaware of what I would end up get. Lesson and Learn..
I will share some pictures before this happened. lol 

時間がたっぷりあるので、じょんがずっと通っているスポーツジムへ登録しました。それはドイツ入り(笑)後2日の14日。その日からぎっしり2週間、休みを取ったのは合計2日だけで27日まで鍛えていました。
すると肩、脚に痛みと痺れが出てきて腰痛も加わり運動不可能に(←バカ)。仕事を辞めてからも家で筋トレは欠かさず行っていましたが走ったりマシンを使ってのハードなトレーニングは久しぶりだったので大打撃でした。筋肉、筋のオーバーユースです。
今日が6月5日(日)ですから9日経ちました。ほぼ手足の痺れはなくなり腰痛ももう無いです。ふぅ。。。。
ジム復帰が嬉しくて楽しくてもやり過ぎはほんとダメですね。学びました。。苦笑
あと一週間はお休みするつもりです。すぐ復帰して悪化なんて見えてますからね。

痛い目に遭う前の写真を載せます笑



xoxo
M

No comments:

Post a Comment

Across Borders: Navigating Trials and Triumphs on the Road to Marriage

On the 23rd of March 2024, I stood beside the love of my life, surrounded by friends and family, as we exchanged vows and embarked on a new ...